Εκπαιδευτήρια Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως Σωτήρος Βριλησσίων

Βρεφονηπιακός Σταθμός  |  Νηπιαγωγείο  |  Δημοτικό Σχολείο  |  Γυμνάσιο

2018-2019

Επίσκεψη στο Δάσος της Καισαριανής

Ήλιος και ψύχρα... Χαρά και ανυπομονησία... Ξεκινήσαμε όλο κέφι για το Δάσος της Καισαριανής, σε ένα μέρος λίγο πιο πέρα από τη γνωστή Μονή Καισαριανής. Με την βοήθεια των οδηγών μας, οι δύο ομάδες των μικρών εξερευνητών της Γ' τάξης του σχολείου μας αρχίσαμε να εντοπίζουμε τα ‘Ιχνη του Δάσους: καρποί, φύλλα, φτερά, κόκαλα ήταν μερικά από τα πρώτα μας ευρήματα. Προχωρώντας παρακάτω παρατηρήσαμε φωλιές ζώων, προσανατολιστήκαμε στο χώρο με τη βοήθεια της πυξίδας και ακολουθήσαμε την πορεία του ήλιου από την ανατολή ως τη δύση. Συνεχίζοντας την εξερεύνησή μας ακούσαμε ήχους πουλιών του δάσους και οσφρηστήκαμε τις μυρωδιές διάφορων φυτών του. Γεμάτοι ερεθίσματα και εμπειρίες από την εξερεύνηση αυτή, ξεκουραστήκαμε στην παχιά σκιά των δέντρων και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής μέχρι... την επόμενη εξερεύνησή μας!

Επίσκεψη στο «Stem Education»

Στις 30 Νοεμβρίου η Γ’ τάξη επιβιβάστηκε στο πούλμαν για την επόμενη εξόρμησή της στο κέντρο ρομποτικής STEM Education στην Αγία Παρασκευή.

Ξεκινώντας το πρόγραμμα «Νέοι Μηχανικοί», ήρθαμε σε επαφή και επεξεργαστήκαμε μικρές και απλές μηχανές, όπως τα γρανάζια, τους τροχούς και τους μοχλούς. Ύστερα, δημιουργήσαμε με αυτά πρωτότυπες κατασκευές και μοντέλα, με βάση πάντα τη συνεργασία και την ομαδικότητα. Μέσα σε λίγο χρόνο είχαμε στα εργαστήριά μας σβούρες, αυτοκινητάκια, φορτηγά και άλλες μηχανές. Κατασκευάζοντας αυτά τα απλά μοντέλα είχαμε την ευκαιρία να εντοπίσουμε τη χρησιμότητα των μηχανών αυτών στην καθημερινότητά μας και κατ’ επέκταση να αναζητήσουμε λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα, σκεπτόμενοι ως μικροί επιστήμονες.

Φτάνοντας η επίσκεψή μας προς το τέλος, φεύγουμε όλοι ενθουσιασμένοι και αποφασισμένοι να προσεγγίσουμε τον κόσμο γύρω μας, τη φύση και τους διάφορους μηχανισμούς που μπορούν να μας δώσουν λύσεις και να διευκολύνουν τη ζωή μας.

Αναμένουμε με χαρά την επόμενη εκδρομή μας!

Επίσκεψη στο Μουσείο Ηρακλειδών

Το ευχάριστο νέο της τρίτης μας εκδρομής δεν άργησε να έρθει…το Μουσείο Ηρακλειδών στο Θησείο μάς άνοιξε τις πόρτες του στις 23 Ιανουαρίου, για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα «Οι τοξότες στον μύθο και την Αρχαία Ελλάδα». Έχοντας ήδη μπει από τον Σεπτέμβριο στον κόσμο της μυθολογίας, και μόνο το θέμα μάς ενθουσίαζε και μας έκανε να ανυπομονούμε γι’ αυτά που θα δούμε και θα ακούσουμε.

Η χαρά μας ήταν μεγάλη από τα πρώτα μας κιόλας λεπτά στους δρόμους του Θησείου. Φτάνοντας στο Μουσείο, αφού κολατσίσαμε στην όμορφη αυλή, ανεβήκαμε στην αίθουσα και το πρόγραμμα ξεκίνησε. Μυθικοί ήρωες και πλάσματα με ιδιαίτερη δεξιότητα στη τεχνική της τοξοβολίας περνούσαν από μπροστά μας. Η ιστορία του τόξου και της δεξιότητας αυτής ξεκίνησε από πολύ παλιά, καταλήγοντας στο σήμερα. Μάθαμε όσα περισσότερα μπορούσαμε, μέχρι που ήρθε η ώρα της αποχώρησης.

Έχοντας αφήσει για λίγη ώρα την φαντασία μας ελεύθερη να ταξιδεύει στα χρόνια του μύθου και της αρχαίας ιστορίας, αφήσαμε το Μουσείο και επιστρέψαμε ενθουσιασμένοι και ικανοποιημένοι στο σχολείο μας.

Επίσκεψη στο Πυροσβεστικό Μουσείο

Οι μαθητές της Γ’ τάξης επιβιβάστηκαν για μια ακόμα φορά στο πούλμαν στις 25 Φεβρουαρίου, με προορισμό το Πυροσβεστικό Μουσείο στην Παλλήνη.

Εκεί, μας υποδέχτηκαν με χαρά οι υπεύθυνοι και μας έδωσαν την ευκαιρία να λύσουμε αρκετές απορίες σχετικά με το πώς ενημερώνονται για τις πυρκαγιές, ποιες είναι οι πρώτες κινήσεις ενός πυροσβεστικού σταθμού, πώς προφυλάσσονται οι πυροσβέστες και με ποιον τρόπο καταστέλλουν την φωτιά. Με μια παρουσίαση αντιληφθήκαμε τη μεγάλη επικινδυνότητα, αλλά και την αξία αυτού του δύσκολου λειτουργήματος του πυροσβέστη.

Στη συνέχεια, ξεναγηθήκαμε στις διάφορες αίθουσες του Μουσείου. Συναντήσαμε τα αεροπλάνα- μινιατούρες που χρησιμοποιούνται στην κατάσβεση μιας πυρκαγιάς, καθώς και τις στολές και τα κράνη που φοράνε οι πυροσβέστες ανάλογα με το είδος της φωτιάς. Συγκινηθήκαμε, όταν βρεθήκαμε μπροστά στα ονόματα αυτών που έδωσαν τη ζωή τους, για να σώσουν ανθρώπινες ζωές, σβήνοντας με θάρρος ανεξέλεγκτες φωτιές. Τέλος, γίναμε κι εμείς μικροί πυροσβέστες για λίγο, κρατώντας τη μάνικα και ρίχνοντας νερό, όπως ακριβώς οι γενναίοι πυροσβέστες.

Μπαίνοντας πάλι στο πούλμαν, οι εμπειρίες μας ήταν πολλές και σίγουρα θα τις θυμόμαστε για καιρό. Αρκετοί ήταν αυτοί που εξέφρασαν την επιθυμία να γίνουν, τι άλλο, πυροσβέστες!

Επίσκεψη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

10 Απριλίου 2019 και η πέμπτη διδακτική επίσκεψη της Γ΄ Τάξης είναι γεγονός! Περιμέναμε με ανυπομονησία το πούλμαν μας και, όταν έφτασε, μπήκαμε με χαρά, αποχαιρετώντας για λίγο το σχολείο μας. Προορισμός; Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στο κέντρο της Αθήνας.

Πρώτα, όμως, κάναμε μια στάση στον Εθνικό Κήπο, όπου είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε ανάμεσα σε πολλών ειδών δέντρα, να κολατσίσουμε στα παγκάκια του πάρκου, αλλά και να θαυμάσουμε τα εξωτικά παγώνια που μας χαιρετούσαν με ολάνοιχτα τα χρωματιστά φτερά τους, παρέα με κουνελάκια, κριάρια και προβατάκια.

Η διάθεσή μας κορυφώθηκε, όταν φτάσαμε στην είσοδο του Μουσείου. Η Ιστορία μάς είχε προϊδεάσει για το τι θα συναντήσουμε, μιας που ο Κυκλαδικός Πολιτισμός είναι κάτι που έχει ξεκινήσει να μας απασχολεί. Ειδώλια και μαρμάρινα αγγεία ζωντάνεψαν μπροστά μας… Μέσα από δραστηριότητες ανακαλύψαμε τις μοναδικές τοιχογραφίες της εποχής του χαλκού και δημιουργήσαμε δικές μας ευφάνταστες ιστορίες για τα διάφορα ειδώλια που συναντήσαμε. «Μακάρι, κυρία, να ζούσαμε στην εποχή του χαλκού, σε νησί των Κυκλάδων…!», ακουγόταν στους διαδρόμους του πρώτου ορόφου του Μουσείου.

Σίγουρα ήταν μια εκδρομή που θα μας μείνει αξέχαστη!